درباره وبلاگ


این وبسایت در تاریخ 17/3/1387 تاسیس شده است. موضوعات این وبلاگ عبارتند از تاريخ افغانستان.ورزش افغانستان جغرافياي افغانستان.آب وهواي افغانستان.توضیح کامل درباره ی قوم های افغانستان. آثارباستاني افغانستان اقتصاد افغانستان.عكس هاي از افغانستان وديگرمناطق آن دانلود جديدترين آهنگ هاي افغاني وغيره........



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 240
بازدید کل : 19423
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 27159
تعداد آنلاین : 4

.::: وبسایت تخصصي افغانستان:::.
موضوعات این وبسایت تاریخ.قرهنگ.جغرافیا.اقوام افغانستان وتمام مسائل مربوط به افغانستان هست.

برای اولین بار نام يك دانشمد كشور درکنار 2000 دانشمند قرن 21 قرار می گیرد .



نصرالله ستانکزی از افتخارات کشور است که برای اولین بار نامش درکنار 2000 دانشمند قرن 21 درج مرکز بین المللی سوانح میگردد و همچنین نامزد عضویت درنهاد نظام و یا سیستم بین المللی همکار بودن را بدست می اورد.

گفتنی است که قرارگیری نامها درمرکز بین المللی سوانح به سال 1930 برمی گردد ونام اشخاصی که برای جامعه و کشورشان تاثیرگذار و متخصص باشد در ان درج می گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ،این برای دانشمندان و مردم ما جای افتخار است که نام یکی از افغان ها درکنارنام دانشمندان مهم و متخصص از تمام کشورهای جهان قرار می گیرد.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دوشنبه 15 عقرب 1385 خورشيدی برا بر با 6 نومبر2006 ميلادی

یک اله طبی اورتوپیدی ، که ازسوی دو متخصص افغان اختراع گردیده، مورد تائید یک موسسه علمی امریکایی که قانون گذار در وسایل و الات طبی است قرارگرفته و استفاده ازان شکل رسمی و قانونی گرفت .

با این اله طبی که ازسوی داکتر اسماعیل وردک و داکتر عبدالرزاق سیاوش متخصصین بخش اورتوپیدی شفاخانه اکادمی علوم طبی اختراع گردیده میتوان شکستگی مفاصل و ارنج را بدون پلستر نمودن تداوی کرد .

به گزارش اژآنس باختر، داکتر احمد ضیا یفتلی رئیس امور صحیه وزارت دفاع ملی در حالیکه داکتر محمد اسماعیل وردک یکی از مخترعین این اله حاضر بود به خبرنگاران گفت این اختراع به سه سال قبل برمیگردد استفاده از این اله که اکنون اله اورتوپیدی افغان اسماعیل سیاووش به خود نام گرفته د رتداوی مریضان موثر واقع شد و به منظور انکه ازان در طبابت استفاده بیشتر صورت گیرد و اثبات شود که این اله در افغانستان ساخته شده و قبلا" ازان در هیچ موردی استفاده نشده ان را به مراجع معتبر علمی بین المللی فرستادیم یک موسسه علمی در فلادلفیا امریکا که در بخش قانونی سازی لوازم طبی کارمیکند این اله را مورد بررسی و تجربه قرارداد .

شخصا" داکتر وردک به امریکا رفت و ان را تشریح نمود . اکنون موسسه متذکره سند علمی استفاده از این اله کوچک اورتوپیدی را به مقامات افغانی ارسال داشته و اجازه رسمی استفاده ازان را داده است .

داکتر یفتلی اضافه کرد یک کمپنی تولید وسایل طبی در امریکا حاضر گردیده تا این اله را مطابق به طرح متخصصین افغانی به شکل و افر ان تولید نماید تا استفاده از ان در طبابت عام گردد . این موضوع به رئیس جمهور کشور پیشنهاد خواهد شد تا کار ساختن اله اورتوپیدی افغان اسماعیل سیاووش اغاز و موسسات طبی در سراسر دنیا ازان استفاده نمایند با این اله شکستگی های مفاصل و ارنج بدون پلستر تداوی میشود ، پلستر نمودن شکستگی این قسمت های وجود در بسیاری موارد باعث از کار افتادن مفاصل و ارنج شده است. تاکنون شصت و هفت مریض اورتوپیدی درافغانستان و یک بیمار دیگر در امریکا با همین اله تداوی شده اند.

داکتر یفتلی اختراع این اله را یک موفقیت بزرگ برای کارکنان عرصه طبی در افغانستان جنگ زده خوانده و این موفقیت را برای مردم کشور خود تبریک گفت

 


 
 
 
 سرمحقق محمد ناصر ستانکزی یک دانشمند افغانی  جایزه ایکو دريافت كرد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دوشنبه 18 ثور 1385 خورشيدی برا بر با 8 می 2006 ميلادی

یکتن از دانشمندان اکادمی علوم افغانستان برنده جایزه پنج هزار دالر سازمان همکاری های اقتصادی ایکو گردید .

رئیس جمهور کشور این جایزه را افتخار افغانستان خواند .

جایزه مذکور برای سرمحقق محمد ناصر ستانکزی یکتن از دانشمندان اکادمی علوم افغانستان در نهمین اجلاس سران کشورهای ایکو که در پنجم می سال روان عیسوی در باکو پایتخت آذربایجان دایر گردیده بود ، توسط مدیر عمومی دارالانشای آن سازمان با حضور داشت رئیس جمهور کشور سپرده شد .

مسئولین اکادمی علوم افغانستان گفته اند که برای حصول این جایزه یکصد و بیست اثر علمی سرمحقق ستانکزی کاندید و به سکرتریت ایکو فرستاده شده بود که درنتیجه وی مستحق جایزه ان سازمان شناخته شد .



نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب